Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

BINE ATI VENIT PE ACESTA PAGINA!

Poate aici veţi regăsi un strop de linişte sau un loc unde v-ar place să zăboviţi în clipa de taină!

joi, 19 noiembrie 2015



      DIMMI!


Dimmi! da dove iniziano
e da dove giungono i penisieri?
ricordi di un passato che non ho vissuto?
Dove si è perduto il reame
sul quale pure di notte,
i fiori sono raggi di luce?
Dimmi! Mostrami!
Dov’è lo spartiacque delle sorgenti?
il posto dove perfino le anime avvizzite
possono fiorire
almeno una volta?    


        SPUNE-MI!

Spune-mi! de unde încep
şi de unde vin gândurile?
aceste amintiri dintr-un trecut netrăit?
Unde s-a pierdut tărâmul
pe care, până şi noaptea,
florile sunt luminoase?
Spune-mi! Arată-mi!
unde este cumpăna de sus a izvoarelor?
locul în care până şi sufletele uscate
pot înflori
măcar o dată?


     


  TROPPO TEMPO

Troppo tempo fui assente dal mio essere
le braccia incrociate!
Troppo tempo aspettai
la mano tesa verso i tempi!
e ci ho creduto!...
che tutto si compierà da sé.
Troppo tempo lasciai pensare la natura
al mio posto!
E quando decisi di fare qualcosa...
i miei salici erano troppo spogli,
il verso degli uccelli si confondeva
nel rombo dei burroni,
il sangue della musica era già succhiato dai tafani,
e la mia anima era schiacciata
sotto  zoccoli di tori.

                         


                       
                        PREA MULT


Prea mult am fost plecată din mine
şi-am stat cu braţe-ncrucişate!
Prea mult am aşteptat
cu mâna-ntinsă către vremuri!
şi am crezut!...
că toate se vor împlini de la sine.
Prea mult lăsat-am şi natura să cugete
în lipsa mea!
Şi când m-am hotărât să fac ceva...
sălciile mele erau mult prea golaşe,
cântul păsărilor se amestecase
cu zgomotul prăpăstiilor,
sângele muzicii era supt de tăuni,
iar sufletul meu era strivit
sub copite de taur.


Traducere în limba italiană: Geo Vasile/
copyrihgt/ Geo Vasile şi Viorela Codreanu Tiron
  
           


Niciun comentariu: